Nasza oferta

Suche igłowanie (igłoterapia) to metoda leczenia zespołu bólu mięśniowo-powięziowego (ZBMP), w której terapeuta wykorzystuje cienką igłę do penetracji skóry, stymulując miejsca generujące ból w organizmie. Suche igłowanie różni się od igłowania “na mokro” tym, że w trakcie terapii nie wykorzystuje się środków znieczulających lub innych substancji medycznych.

W trakcie zabiegu suchego igłowania terapeuta wkłuwa igły w punkty, które wpływają na nieprawidłowe funkcjonowanie struktury mięśniowej, generują określone objawy bólowe lub wywołują uczucie sztywności kończyn. Zanim pacjent poddany zostanie zabiegowi, terapeuta przeprowadza szczegółową diagnostykę oraz wywiad lekarski, którego celem jest opracowanie procedury leczenia pozwalającej na ustalenie optymalnej (minimalnej) ilości nakłuć, gwarantujących skuteczność prowadzonej terapii.

Jak wykazują badania, rozluźnienie mięśni, osiągane dzięki metodzie suchego igłowania, jest zjawiskiem trwalszym i intensywniejszym, niż rozluźnienie osiągane inną terapią, w tym terapią manualną. Istotne jest także to, że w trakcie zabiegu terapeuta omija duże skupiska naczyń krwionośnych i nerwowych, ograniczając tym samym ryzyko niepożądanych efektów ubocznych.

Należy pamiętać, że po zakończonym zabiegu igłoterapii pacjent może odczuwać dyskomfort i napięcie w miejscu poddanym zabiegowi. Ten stan może utrzymywać się maksymalnie przez 2 doby od zabiegu.

Suche igłowanie (igłoterapia) nie jest wskazane w przypadku kobiet w ciąży (w tym przypadku wymagana jest zgoda lekarza prowadzącego) oraz pacjentów, którzy borykają się m. in. z następującymi chorobami i dolegliwościami:

• otwarte rany,
  • infekcja,
  • nowotwory,
  • zmiany skórne,
  • miażdżyca (stan ciężki),
  • tętniki,
  • zaburzenia czucia,
  • padaczka

Zabieg suchego igłowania, przeprowadzany w Ośrodku Rehabilitacji Armedis w Białymstoku, proponowany jest pacjentom cierpiącym m. in. z powodu:

• bólu związanego z napięciem mięśni,
  • bólu ścięgna Achillesa,
  • bólu napiętej łydki,
  • łokcia tenisisty”,
  • bólu kolan wynikającego z uprawiania joggingu,
  • bólu mięśni pośladkowych i ich okolic,
  • bólu dolnego odcinka szyi lub kręgosłupa.

Suche igłowanie Białystok | Igłoterapia | Ból mięśniowo-powięziowy |  ZBMP | Zabieg igłoterapii

Galeria