Nasza oferta

Rehabilitacja uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna skupia się na leczeniu i profilaktyce dysfunkcji w obrębie miednicy. Problemy w tym obszarze mogą pojawić się w każdym momencie życia kobiety, a ich występowanie znacząco wpływa na jakość życia.

Pracujemy z kobietami planującymi ciążę, poprzez terapię uroginekologiczną, poprawiając ukrwienie narządów miednicy. Prowadzimy także terapię kobiet w ciąży, likwidując dolegliwości bólowe, które mogą pojawić się w czasie rozwoju dziecka w brzuchu Mamy. Pomagamy również powrócić ciału do formy w połogu i po porodzie.

Dodatkowo, rehabilitacja uroginekologiczna prowadzona w Ośrodku Rehabilitacji Armedis w Białymstoku, to oferta skierowana do kobiet, którym zależy na poprawieniu funkcjonowania dna miednicy, co pozwala zlikwidować problem nietrzymania moczu, obniżenia narządów, bólu współżycia, bolesnych miesiączek i hemoroidów.

Wspieramy Twoje ciało tak, by mogło odwdzięczyć Ci się tym samym.

Terapia kobiet w ciąży

• W trakcie ciąży kobieta może odczuwać znane jej z przeszłości dolegliwości, ale też takie, których wcześniej nie doświadczyła. Terapia manualna i niektóre techniki masażu oraz relaksacji dają ulgę w bólach pleców, miednicy, bioder, a także przy bólach głowy i kończyn.
  • Przyszłe Mamy mogą skarżyć się na drętwienia rąk i nóg oraz bóle nadgarstków. W takich przypadkach pomoc fizjoterapeuty jest jak najbardziej wskazana.
  • Drenaż limfatyczny to jeden ze sposobów na opuchnięte stopy i dłonie.
  • Podczas ciąży wspieramy Panie w przygotowaniu ciała do porodu poprzez gimnastykę, pracę z oddechem, jak również mobilizację krocza i ćwiczenia mięśni dna miednicy. Pacjentka poznaje także proste ćwiczenia, które może wykonywać od razu po porodzie.
  • Spotkania z fizjoterapeutą w czasie ciąży to sposób na profilaktykę nadmiernego rozejścia się mięśni prostych brzucha, zmniejszenie trudności związanych z nietrzymaniem moczu oraz problemy z hemoroidami.
  • Oprócz technik terapii manualnej wykorzystujemy (w celu wspomagania ciała) taping medyczny oraz terapię czaszkowo-krzyżową (cranio-sacralną), która pomoże wyciszyć i zrównoważyć organizm przyszłej Mamy.
  • Oprócz spotkań indywidualnych proponujemy ćwiczenia grupowe Mama Plus, które są formą aktywności fizycznej odpowiednio dobranej do potrzeb Mam i ich brzuszków. Na naszych zajęciach Panie uzyskują również wsparcie emocjonalne i informacyjne w tak wyjątkowym okresie życia.

Powrót do formy po porodzie

Okres połogu to czas bardzo intensywnych zmian w ciele kobiety – zmian, które powstawały przez 9 miesięcy, a teraz zaczynają się cofać. Aby pozwolić organizmowi wrócić do poprzedniej formy, warto poddać się terapii rozejścia mięśnia prostego brzucha, który w ciąży zrobił miejsce na rosnącego Malucha, a teraz powinien wrócić do pracy w prawidłowej pozycji, aby wspierać Mamę. Połóg to również czas na przywrócenie prawidłowej aktywności mięśni dna miednicy oraz mobilizacja blizn, powstałych po cesarskim cięciu i nacięciu krocza (ten proces rozpoczynamy po zagojeniu się ran rozpoczynamy). Praca z blizną wymaga czasu i systematycznej pracy w domu, ale w zamian za to otrzymujemy elastyczną i mało widoczną bliznę, która pracuje razem z ciałem i nie ogranicza ruchów.

W terapii wykorzystujemy nowoczesną elektrostymulację mięśni dna miednicy za pomocą urządzenia Indiba, które pozwala przyspieszyć gojenie się tkanek i ich powrót do normalnej aktywności po porodzie.

Terapia dna miednicy

Nietrzymanie moczu to problem, który może dotknąć kobietę w każdym wieku. Wynika on z osłabienia mięśni dna miednicy lub przeciwnie – z przewlekłego napięcia, które nie pozwala im efektywnie pracować w momentach zwiększonego wysiłku. Przez pracę per vaginam możemy dokładnie ocenić, które struktury dna miednicy są bardziej napięte i potrzebują pomocy w rozluźnieniu.

Czasem, w następstwie długotrwałego osłabienia mięśni dna miednicy, może wystąpić obniżenie narządów, co początkowo objawia się dyskomfortem, uczuciem ciała obcego w pochwie. Poprzez terapię uczymy Kobiety prawidłowego napięcia mięśni dna miednicy i korygujemy nieprawidłowe nawyki, m.in. dotyczące korzystania z toalety.

Bóle w obrębie krocza, miednicy, bóle współżycia, bolesne miesiączki – wszystkie te dolegliwości mogą mieć źródło w obrębie dna miednicy. Ból wyzwala napięcie, napięcie wyzwala ból, a dzięki rehabilitacji uroginekologicznej możemy przerwać to błędne koło.

W pracy wykorzystujemy techniki zewnętrzne i wewnętrzne (per vaginam i  per rectum), a terapię prowadzimy tak, by każda Kobieta czuła się komfortowo i  mogła w każdej chwili poprosić o chwilę przerwy.

Pamiętaj: miesiączka nie jest przeciwskazaniem do terapii, ale jeśli jest bardzo bolesna i obfita i sprawia Ci duży dyskomfort, lepiej będzie przełożyć nasze spotkanie.

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami. Chętnie porozmawiamy i pomożemy rozwiać wątpliwości.
Zapraszamy 🙂

Galeria